">
portulaka

Portulaka warzywna (Portulaca oleracea) – bogate źródło kwasów Omega

Gdzie jej szukać? Na przydrożach, kopczykach piasku, nieużytkach. Jest niepozorna, ma małe, ciemnozielone listki i płoży się pod stopami. Warto jej szukać, bo to doprawdy zdrowe zielsko! O, np. spośród wszystkich roślin zielonych portulaka zawiera najwięcej kwasów Omega. Do czego są nam one potrzebne? Kwasy Omega mają działanie antynowotworowe i opóźniające starzenie się komórek. Wykazano też ich zbawienny wpływ na serce i stan naszego umysłu. Tak właśnie – są one bardzo ważne w diecie osób cierpiących na stany depresyjne i mających problemy z koncentracją. Portulaka zawiera także witaminy A i C, sporo żelaza, magnezu, wapń oraz potas. Czas, żeby w polskiej diecie to pyszne warzywo zaczęło być tak popularne jak w diecie śródziemnomorskiej. Jedzcie więc portulakę. W zapiekankach, zupach, na surowo lub zblanszowaną w sałatkach. Roślinę tę można też jednak stosować zewnętrznie.

Świeże liście portulaki są od dawna stosowane w przypadku problemów skórnych – owrzodzeń i zranień. Lekko zmiażdżone przykłada się na zmienione miejsce. Portulakowy sok przyniesie także ulgę po ukąszeniach owadów, a nawet, hm, węży ;)

 

Portulaka warzywna (Portulaca oleracea) – bogate źródło kwasów Omega
0 głosów, średnia: 0.00 (wynik: 0%)

Staram się pokazać, że zbieranie dzikich roślin jest możliwe również w wielkim mieście